Yaşlılıkta Omega-3 Kullanımı/

Optimal beslenme, sağlıklı yaşlanmanın en önemli belirleyicilerinden biridir, sakatlık riskini azaltır, zihinsel ve fiziksel işlevleri sürdürür ve böylece daha iyi bir yaşam kalitesini korur ve sağlar. /

Bu optimal beslenme ve besin emilimi yaşla birlikte düşer, bu nedenle yetersiz beslenme, morbidite ve mortalite riskini arttırır. 

Spesifik besinler, özellikle uzun zincirli omega-3 çoklu doymamış yağ asitleri (PUFA’lar), yaşlı yetişkinlerde ko-morbiditeleri önleme ve azaltma potansiyeline sahip olabilir.  

Omega-3 yağ asitlerinin hem diyetle hem de takviye ile alımının yaşlanmanın olumsuz sonuçlarının tedavisi ve önlenmesinde güvenli ve etkili potansiyel kilit besin maddeleri olarak tanımlanmaktadır.

İleriki yaşlarda bilişsel işlev gerilemesi endişe verici olabilir. Yüksek EPA seviyelerinin korunmasının bilişsel gerileme, demans gelişme riskini azalttığı gösterilmiştir. Bununla birlikte, bunama veya Alzheimer tanısı konulmuşsa kişinin beyin hücreleri hasarlıdır ve yapısal desteğe ihtiyacı vardır. Bu noktada, DHA tekrar önemli hale gelir ve 250 mg DHA içeren yüksek EPA ürünü almak, beyin dokusunun daha da kaybolmasını önlemek için önemlidir. 

Günlük önerilen miktar minimum 1000 mg Omega-3 şeklinde olmalı ve bu dönemde artan EPA ihtiyacı karşılanmalıdır.

seperator

Biliyor muydunuz?

Omega-3 eksikliği düşük zekâ, zayıf gözler ve birçok sağlık problemi riskinde artışa sebep olur. Omega-3 almak ise bebeğinizin gelişimini destekler.