Omega-3 ve Egzersiz/

Omega-3 daha aktif yaşayanlar için de önemlidir. Omega-3 kullanımı sporcuların hem genel sağlığının korunmasında hem de performanslarının gelişiminde etkilidir./

Omega-3 kalp kasına oksijen iletimini arttırır, bu da kalbin yükünü azaltır. Böylece kalbiniz, işlevi için gereken oksijeni sağlarken daha az yorulur.

Araştırmalar, Omega-3’ü egzersiz sırasında kullanmanın bir kişinin egzersiz sırasındaki efor algısını azalttığını göstermiştir.

Omega-3, kas dokusunun parçalanma hızını azaltır ve kas protein sentezinin meydana gelme hızını arttırır.

Omega-3, egzersiz yaptıktan sonra iyileşme sürecinde de etkilidir çünkü antienflamatuar özelliklere sahiptir. Kaslardaki iltihabı azaltarak iyileşmeyi hızlandırır. 

Orta şiddetli sporlarda önerilen Omega-3 miktarı günlük minimum 1500 mg EPA+DHA olup, yüksek şiddetli sporlarda bu değer 1500 mg’dan fazladır. 

seperator

Biliyor muydunuz?

Omega-3 eksikliği düşük zekâ, zayıf gözler ve birçok sağlık problemi riskinde artışa sebep olur. Omega-3 almak ise bebeğinizin gelişimini destekler.