Omega-3 Nedir?

Bedeniniz güçlü ve karmaşık bir makine ancak omega-3 asitlerini kendi başına üretemez. Bu sebeple beslenmenizde balık yağına yer vermeniz gerekli.

Modern yaşam tarzı ve beslenme alışkanlıklarımızdaki değişimler yüzünden, omega-3 eksikliği dünya çapında bir sağlık problemine dönüşmüş durumdadır. Yeteri kadar balık yemiyoruz ve yediğimiz balıklar, vücudumuzun ihtiyaç duyduğu omega-3 miktarına sahip değildir. Gıda takviyelerinin tavsiye edilmesi de işte bu yüzdendir. Günlük Ballstad Omega-3 kullanımıyla, sağlıklı bir yaşam tarzına yatırım yapabilirsiniz.

“Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre, omega-3, sağlıklı ve daha iyi bir yaşamın önemli bir parçası. Biz, omega-3 konusundaki uzmanlığımız ile yaşamında pozitif değişimler yaratmak isteyenlerin yanındayız. İnanıyoruz ki, gerçek potansiyelinin farkına varıp, daha iyi bir yaşama adım atmak herkesin hakkı.”

Omega-3 esansiyel yağ asitlerinden biri olarak kabul edilmektedir. Bu tür yağ asitleri vücudumuzda üretilemez ancak genel sağlık ve gelişimde kritik bir role sahiptir. Dolayısıyla, beslenme ve besin destekleri aracılığıyla alınmalılardır. Vücudumuzdaki her hücrenin zarı bu yağ asitleri ile kaplıdır. . Hücre zarı, besinlerin hücreye girişini ve gereksiz maddelerin hücreden atılmasını sağlar. Sağlıklı zarları olmayan hücreler, akışkanlıklarını, bütünlüklerini ve diğer hücrelerle iletişim kurma yeteneklerini kaybeder, bu da sağlık sorunlarına yol açabilir. Omega-3 hücre zarının akıcı ve sağlıklı kalmasını sağlar. Ayrıca vücudumuzun iltihabı, kan pıhtılaşmasını, stresi kontrol etmesine yardımcı olur ve beyin gelişimini teşvik eder.

Yeterli miktarda kaliteli omega-3 tüketiminin sağlık açısından uzun vadeli yararları pek çok araştırmayla gösterilmiştir ve bizler de bu bilgilere dünyadaki herkesin ulaşması için gayret ediyoruz. Sağlığınız söz konusu olduğunda, bilimsel olarak desteklenen kanıtlara dayalı, en doğru kararı alabilmeniz için sizi yönlendirmek bizim misyonumuz.

“EPA ve DHA üzerinde yapılan 30.000’den fazla çalışmadan elde edilen kanıtlar, vücutta hücre zarlarının yapısal bileşenlerini olumlu yönde etkileyen önemli roller oynadıklarını göstermektedir.”

Ne kadar Omega-3’e ihtiyacım var?

Bu, en sık sorulan ve aynı zamanda yanıtlaması en zor sorulardan biri.
EPA ve DHA dozu konusunda global bir fikir birliği yoktur ve önerilen günlük omega-3 alımı, C vitamini veya kalsiyum alımında olduğu gibi bilimsel olarak belirlenmemiştir. Sağlık uzmanları genellikle bir kişinin yaşam evresi, sağlık durumu, beslenme profili ve yaptıkları araştırmanın sonucuna göre günlük alımlar önerir. Ancak tüm araştırmalar omega-3’ün, hücre sağlığının önemli bir bileşeni olduğunu ve bu nedenle yaşam boyu ideal sağlık için temel taşlardan biri olduğunu gösterir.

Günlük önerilen omega-3 değerleri

Çocuklar

1 – 3 yaş – 700mg. omega-3

3 – 7 yaş – 900mg. omega-3

+7 yaş – 1000 mg. omega-3

* Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü

Yetişkinler

Minimum değer 1000 mg. omega-3

Bazı sağlıkproblemlerinde bu değer artabilir. Yüksek trigliserit seviyesine sahip bireylerde günlük önerilen değer 2000 – 4000 mg.’dır.
* Amerikan Kalp Derneği

Sporcular

Orta dereceli egzersizlerde 1500 mg. omega-3

Yüksek dereceli egzersizlerde 2000 mg. omega-3

* Uluslararası Sporcu ve Beslenme ve Egzersiz Metabolizması Dergisi

Hamilelik ve emzirme

Bebeğin optimal gelişimi için 300 mg. DHA önerilir


* Amerikan Gebelik Derneği

Tüm değerler günlük olarak belirtilmiştir

EPA ve DHA nedir

Yayınlanan binlerce çalışmada, EPA ve DHA’nın en faydalı yağ asitleri olduğu ortaya konmuştur. Çoğunlukla birlikte anılmalarına rağmen, vücuttaki etkileri birbirlerinden farklıdır. EPA, vücuttaki hücresel inflamasyonun ve beyindeki nöro inflamasyonun önleyicilerinden biridir. Bu nedenle depresyon, DEHB (Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu), beyin travması vb. konularla ile ilgili tüm araştırmalar, EPA’nın DHA’dan daha ön planda olduğunu gösterir.

DHA, hücre zarlarını akıcı, sağlıklı ve esnek tutmaya yardımcı olur. Bu da sinyallerin zar yüzeyinden hücrelerin içine iletimini ve hücreler arasındaki iletişimi artırır.

Omega-3 yağ asitleri EPA ve DHA’nın birincil kaynağı balıktır, ancak insanlar düzenli ve yeterli miktarda balık tüketmiyor. Hatta, haftada birkaç kez balık yiyenler bile yeterli EPA ve DHA’yı alamıyor çünkü günümüzde çiftliklerde yetiştirilen balıkların çoğu faydalı yağ asitleri bakımından eksik. Ayrıca, pek çok insan cıva, dioksinler ve kanserojen PCB’ler gibi çevresel toksinler içerdiğinden endişe ettiği için balıktan uzak durmaya çalışıyor. Ballstad Omega-3 balık yağı, ağır metaller ve kirleticiler içermeyen, neredeyse tatsız ve kokusuz, konsantre EPA ve DHA seviyelerine sahip yüksek kaliteli bir balık yağı elde edilene kadar, çok aşamalı bir moleküler damıtma ve filtrasyon işleminden geçer.

Hamileyseniz, emziriyorsanız, kan sulandırıcıları da dahil olmak üzere herhangi bir ilaç kullanıyorsanız, herhangi bir tıbbi veya cerrahi prosedür planlıyorsanız veya herhangi bir tıbbi sorununuz varsa, lütfen herhangi bir gıda takviyesi almadan önce doktorunuza danışın. Herhangi bir olumsuz reaksiyon meydana gelirse kullanmayı bırakın ve sağlık doktorunuza danışın. Çocukların ulaşamayacağı yerde saklayın. Oda sıcaklığında muhafaza edin. Paket hasarlıysa veya ağzı açıksa kullanmayın.

Ballstad’ı sevdiklerinle paylaş
Daha fazlasını öğren

Bir Aylık Omega-3 1050 mg

199,00 159,00

Aylık Abonelik Omega-3 1050 mg

189,00 129,00 / Her ay

Bir Aylık Dolum Paketi Omega-3 1050 mg

189,00 149,00