Ne Kadar Omega-3’e İhtiyacımız Var?/

Sağlık uzmanları tipik olarak bir insanın yaşam evresine, sağlık durumuna, beslenme profiline göre günlük alımları önerir. Ancak bir şey herkes için doğrudur: Omega-3 yağ asidi hücresel sağlığın temelini oluşturur ve bu nedenle kullanımı ömür boyunca optimal sağlık için de temeldir. /

Hamilelik Dönemi

Amerikan Gebelik Derneği hamilelik boyunca Omega-3 takviyesi kullanımını önerir. Bebeğin gelişimi temel yağ asitlerine bağlıdır ve annenin istenilen miktarda Omega-3 alması gerekir. Özellikle hamileliğin 3. Trimesterında bebeğin Omega-3 ihtiyacı daha çok artar, beyin gelişiminin sağlanması için bebek anneden DHA kaynağına ihtiyaç duyar. 

Yeterli miktarda Omega-3 alımı prostaglandin hormonunun dengeli üretiminden sorumludur. Bu hormon ise kan pıhtılaşmasında, sinir iletiminde, alerjik yanıtların oluşumunda, gastrointestinal sistemde ve diğer hormonların üretiminde görev alır.

Omega-3 bebeğin hem nörolojik hem de erken görsel gelişimi için faydalı bulunmuştur. Omega-3 doğumdan sonra anne sütü yapımı için de kullanılır. Çalışmalar düzenli Omega-3 alımının çocuklarda alerjik reaksiyonların oluşumunu azalttığını gösterir. Hamilelik döneminde annenin yeterli miktarda Omega-3 alımı preeklampsi (preeklampsi veya gebelik zehirlenmesi, hipertansiyon ve idrarda yüksek miktarda protein bulunmasıyla karakterize bir obstetrik hastalık) riskini ve annenin doğum sonrasında oluşabilecek depresyon riskini de azalttığı yönünde çalışmalar mevcuttur.

Hamilelik döneminde ağır metal içerebildiğinden Omega-3 zengini balıklar önerilmez.  Bu sebeple ağır metallerden uzaklaştırılmış, saf ve yüksek EPA-DHA değerlerine sahip takviyeler tercih edilmelidir.

ISSFAL (The International Society for The Study of Fatty Acids and Lipids) hamilelik boyunca minumum günlük 300 mg DHA alınmasını öneriyor. 

seperator

Biliyor muydunuz?

Omega-3 eksikliği düşük zekâ, zayıf gözler ve birçok sağlık problemi riskinde artışa sebep olur. Omega-3 almak ise bebeğinizin gelişimini destekler.