Omega-3 Hakkında

Omega-6 / Omega-3 dengesi nedir, neden önemlidir?

Omega-6/Omega-3 dengesini korumak uzun ve sağlıklı bir yaşam için önemlidir. Sağlık kuruluşları optimal Omega-6 / Omega-3 oranının 2: 1 olduğunu gösterir. Günümüz beslenme alışkanlıkları ise Omega-3’lerden yaklaşık 10 kat daha fazla Omega-6 içerir. Bu omega-6 yağ asitleri esas olarak işlenmiş, rafine bitkisel yağlardan gelir. Bu nedenle, Omega-3’e olan ihtiyacımız daha da artar. Sadece diyetinizden ve takviyelerinizden yeterli Omega-3 aldığınızdan emin olmakla kalmamalı, aynı zamanda Omega-6’dan zengin yüksek bitkisel yağ alımını azaltmayı da düşünmelisiniz.
Omega-3 Hakkında
Omega-3 Hakkında

Bitkisel Omega-3 mü Hayvansal Omega-3 mü Daha Etkilidir?

ALA’nın (Bitkisel kaynaklı Omega-3) vücudumuzda faydalı etkiler ortaya koyabilmesi için öncelikle EPA ve DHA’ya dönüşmesi gerekir. Bu dönüşüm de sınırlı düzeyde olduğu için sadece ALA kaynaklı beslenmek günlük Omega-3 ihtiyacının karşılanmasında yeterli olmayabilir. Üstelik günlük alınması gerekli olan EPA ve DHA miktarından 4-5 kat fazla ALA tüketmeyi gerektirecektir. Bu nedenle en önemli Omega- 3 kaynağı EPA ve DHA içeren balık yağıdır.
Omega-3 Hakkında
Omega-3 Hakkında

Omega-3 takviyesine yazın ara vermem gerekir mi?

Vücut tüm yıl boyunca düzenli çalışabilmesi için Omega-3’e ihtiyaç duyar. Omega-3’ün en iyi kaynağı balıktır. Balık tüketimi yaz mevsimi boyunca önemli ölçüde değişmez. Bu nedenle, vücut Omega-3 desteğine ihtiyaç duymaya devam eder. Omega-3 alımına yazın ara verilmemelidir.
Omega-3 Hakkında
Omega-3 Hakkında

Omega-3 takviyesini ne kadar süre kullanabilirim?

Omega-3 yağ asitleri vücut tarafından üretilmediği için beslenme yoluyla alınması gerekir. Beslenme düzeni yeterli miktarda Omega-3 yağ asidinden zengin besin içermeyen bireyler, Omega-3 ihtiyacını takviye ile düzenli olarak ara vermeden karşılayabilir.
Omega-3 Hakkında
Omega-3 Hakkında

Omega-3 nedir, hangi besinlerde bulunur?

Omega-3 vücut tarafından üretilemeyen ve dışarıdan alınması gereken doymamış yağ asitlerinden biridir. Temel Omega-3 yağ asitlerinden ALA (alfa-linolenik asit) bitkisel kaynaklarda bulunurken, EPA (eikosapentaenoik asit) ve DHA (dokosaheksaenoik asit) hayvansal kaynaklarda bulunur. EPA ve DHA; somon, uskumru, ringa, ton ve hamside bulunur. Keten tohumu, ceviz gibi bitkisel yiyeceklerde ise ALA bulunur.
Omega-3 Hakkında