Bitkisel mi Hayvansal Kaynaklı Omega-3 mü?/

Omega-3 ihtiyacımızı karşılarken bitkisel mi hayvansal kaynak mı tercih edilmelidir konusu hemen hemen herkesin aklını karıştırabilir. Bu iki kaynak vücutta aynı şekilde çalışmaz ve birbirinden farklı etkiye sahiptir./

Omega-3 ihtiyacımızı karşılarken bitkisel mi hayvansal kaynak mı tercih edilmelidir konusu hemen hemen herkesin aklını karıştırabilir. Bu iki kaynak vücutta aynı şekilde çalışmaz ve birbirinden farklı etkiye sahiptir.

EPA (Eikosapentaenoik asit): 20 karbonlu Omega 3 yağ asididir. Deniz canlılarında, özellikle de balık yağında bol miktarda bulunur.

DHA (Dokosaheksaenoik asit): 22 karbonlu Omega 3 yağ asididir. EPA ile birlikte deniz canlılarında ve balıklarda bol miktarda bulunur.

Bilinmesi gereken önemli bir nokta; ALA’nın vücudumuzda faydalı etkiler ortaya koyabilmesi için öncelikle EPA ve DHA’ya dönüşmesi gerekir. Bu dönüşüm de sınırlı düzeyde olduğu için sadece ALA kaynaklı beslenmek günlük Omega 3 ihtiyacının karşılanmasında yeterli olmayabilir. Üstelik günlük alınması gerekli olan EPA ve DHA miktarından 4-5 kat fazla ALA tüketmeyi gerektirecektir. Bu nedenle en önemli Omega 3 kaynağı EPA ve DHA içeren balık yağıdır.

seperator

Biliyor muydunuz?

Omega-3 eksikliği düşük zekâ, zayıf gözler ve birçok sağlık problemi riskinde artışa sebep olur. Omega-3 almak ise bebeğinizin gelişimini destekler.